Konferencja

 

 

Alicja Salwach Alicja Salwach
Fizjoterapeuta, pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog. Doktorantka na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej na AWF w Krakowie. Od 2011 roku prowadzi terapię dzieci z opóźnieniem psychoruchowym, zaburzeniami napięcia mięśniowego, mózgowym porażeniem dziecięcym, dzieci z autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwoju. Certyfikowany terapeuta SIAT (Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres), terapeuta NDT – Bobath. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii dzieci z deficytami funkcjonalnymi oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju. Certyfikowany diagnosta spektrum zaburzeń autystycznych ADOS-2, STAT.
  • 2007 - 2010 – Studia na kierunku fizjoterapia w Państwowej Medycznej Szkole Zawodowej w Opolu
  • 2011 - 2013 – Pracowała jako fizjoterapeuta w ośrodku rehabilitacyjnym przy Zespole Szkół Specjalnych
  • 2010 - 2012 – Studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach
  • 2014 - uzyskanie tytułu licencjata na kierunku Pedagogika specjalność zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika na Uniwersytecie Śląskim
  • 2015 - uzyskanie kwalifikacji surdopedagoga i tyflopedagoga
  • Od 2013 - Pracuje w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością sprzężoną jako fizjoterapeuta, terapeuta SI oraz pedagog specjalny.
  • Pracuje również w prywatnych ośrodkach rehabilitacyjnych jako terapeuta SIAT oraz NDT-Bobath, diagnosta ADOS-2 i STAT
  • 2016 - rozpoczęcie studiów doktoranckich w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej
  • 2017 - uzyskanie certyfikatu terapeuty Integracji Sensorycznej wg Ayres oraz rozpoczęcie szkolenia trenerskiego tej metody
  • Ukończyła liczne kursy z zakresu pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
  • Prowadzi działalność naukową oraz publikuje artykuły w dziedzinie fizjoterapii dziecięcej.

 


 

Anna Szypczyk mgr Anna Szypczyk
Ukończyła studia na kierunku psychologia na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego realizując ścieżkę Psychologii Klinicznej Dziecka. Jest psychologiem dziecięcym, zajmuje się zarówno wspomaganiem rozwoju dzieci o typowym przebiegu rozwoju jak i dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Posiada doświadczenie w zakresie diagnozy oraz terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi. Współpracowała z Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka min. projektując zadania testujące poziom rozwoju rozmienienia społecznego dzieci 12 i 18 miesięcznych. Brała udział w ogólnopolskiej akcji „Wczesnego wykrywania zaburzeń komunikowania się i rozwoju społecznego” prowadząc badania przesiewowe. 
Prowadziła zajęcia akademickie dla studentów psychologii: Stymulowanie rozwoju dziecka oraz Terapia małego dziecka z autyzmem. Jest współautorką publikacji Zabawy dla dzieci z autyzmem oraz autorką wielu szkoleń i warsztatów dla rodziców, specjalistów i studentów.  

 


 

Kristiane Kull – Sadacharam
Była kierownik oddziału ergoterapii w Centrum Dziecka w Monachium; Instruktorka IS-Ayres – dyplom,
Uniwersytet Południowej Kaliforni;
Klinika Ayres USA ;
prowadzenie seminariów towarzyszących w zawodzie SIAT®,  

 

Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:

 

stycz. 1970 do czerw.1971 Kurs Języka angielskiego Cambridge English Language Training w Londynie
1971 do 1975 Zawodowy Trening w Terapii Zajęciowej wMonachium, Niemcy. Kwalifikacja jako terapeuta w 1975.
1975 do 1976 Praca jako terapeuta Instytucie Psychiatrii Osób Dorosłych w Monachium
1976 do 1978 Zatrudniona jako terapeuta w Hospital for PhysicalMedicinewNeuperlach, Monachium.
1978 do 1980 Oddelegowana jako terapeuta przez DED – Deutsche Entwicklungsdienst (Niemiecką organizację) do pracy w Centrum dla niepełnosprawnych Dzieci w Kuala Lumpur, Malezja.
Od 1980 Szef Oddziału W Centrum Zdrowia Dziecka w Monachium, pierwszego na świecie społecznego centrum pediatrii założonego przez Prof. Dr. TheodorHellbrügge.
1981 Stworzenie: MunichFunctional Development Diagnosis (MFED) razem z  Prof. Dr. TheodorHellbrüggei innymi.
1982 Wprowadzenie do metody FrostigPerception Training Method.
1983 Wytyczne Akademickie do Wprowadzenia MFED –dostosowanie poszczególnych części
1983 do 1988 Tworzenie oddziału Terapii Zajęciowej pod kierownictwem Prof. Dr. mult. TheodorHellbrügge–Przewodniczącego SocialPediatricsna Uniwersytecie  Ludwiga Maximiliana w Monachium - LMU
1987 Nagrodzona stypendium przez Fundację Carl Duisbergna przeprowadzenie kursów podyplomowych Integracji Sensorycznej na Uniwersytecie w Południowej Kalifornii.
Styczeń do lipiec 1988 Trening praktyczny w Klinice Ayresw Torrance Kalifornia Los Angeles Ayres Clinic. Kontakt osobisty z  Dr. Jean Ayresw czerwcu 1988.
od 1988 Kontynuacja pracy w Centrum Zdrowia Dziecka w Monachium jako kluczowy pracownik i pierwszy w Niemczech trener Terapii Integracji Sensorycznej.
od 1990 Prowadziła liczne seminaria zTerapii SI na terenie całych Niemiec.
1991 Utworzenie i zarejestrowanieGründungGesellschaftfürSensorische Integration Jean Ayres Deutschland und International e.V. (GSID) Trade Mark Regd.
od 1993 Włączenie Edukacji Integracji Sensorycznej
od 1993

Zgodnie z konstytucją GSID, rozpowszechnienie, rozprowadzanie i uaktualnianie najnowszych odkryć w dziedzinie neurofizjologii i neurobiologii.


Komitetdoradczy i partnerzyakademiccy: Prof. Theodor Hellbrügge, Prof. Hubertus von Voss, Prof. Rainer Blank, Prof. Charlotte BrasicRoyeen.


Organizacja i nadzorowanie Sympozjów z renomowanymi wykładowcami takimi jak: Georgia De Ganghi, Erna Blanche, Susanne SmithRoley, DianeParhamwe współpracy z  LMU Monachium.


Prowadzenie seminariów i wykładów w Monachium oraz innych centrach w Niemczech i Europie np.: Atenach, Włoszech, Portugalii, Chorwacji i Serbii.


Regularne Seminaria w Centrum Zdrowia Dziecka w Monachium

od 2001 Rozmaite publikacje na tematy takie jak: terapia zajęciowa I Rehabilitacja, Praksja-dyspraksja oraz Terapia SI u dzieci autystycznych.
2003 Opracowanie Sensory-Integrativeprzy wsparciu finansowym Bavarian Ministry for Family, Women and Social Affairs z udziałem  Prof. Dr. H. Voss, Prof. Dr.R. Blank. Prof. Dr. R. Werth.

 


 

Dr. med. Kurt Vock
Studia medycyny na Uniwersytecie w Lipsku.
Specjalizacja i uzyskanie tytułu specjalisty (pediatria) oraz doktorat na Akademii Medycznej w Dreźnie.
Pediatra w Poliklinice Dziecięcej w Lipsku, następnie lekarz oddziału i ordynator specjalizujący się głównie w neuropediatrii w Klinice Pediatrycznej Akademii Medycznej w Dreźnie.
Ordynator (dziecięca intensywna terapia i neonatologia) w klinice pediatrycznej „Florence Nightingale"; w Düsseldorfie,

Od 1990 r. ordynator w Dziecięcym Centrum w Monachium i kierownik oraz zastępca dyrektora medycznego w Centrum Socjalno Pediatrycznym, następnie dyrektor medyczny Dziecięcego Centrum w Monachium,
Aktualnie wykładowca i konsultant w kraju i za granicą.
Członek Kuratorium Fundacji Hellbrügge w Monachium